środa, 4 października 2017

JAPONIA 18 - Ishinomaki

Ishinomnaki to położone nad Pacyfikiem miasto w prefekturze Miyagi, skąd odpływają promy na Tashijojimę - Kocią Wyspę.
I właśnie niedaleko portu, w budynku przypominającym UFO, znajduje się Ishinomori Manga Museum, poświęcone twórczości znanego mangaki Shotaro Ishinomori. To twórca takich dzieł jak Cyborg 009, Super Sentai (mówi Wam coś nazwa Power Rangers?), czy Kamen Rider - serie komiksów, anime i odcinków live action ukazują się od lat 70-tych aż do dzisiaj!

Stworzeni przez niego bohaterowie są licznie obecni zarówno pod dworcem, jak i na ulicach miasta.

A także na skrzynkach na listy :)

Podczas trzęsienia ziemi i tsunami 11 marca 2011 roku, miasto poważnie ucierpiało. Dochodzące do 10 metrów fale wdarły się w głąb wybrzeża, a blisko 30 tysięcy mieszkańców straciło swoje domy. Poniższe zdjęcia pokazują jak wyglądała zalana centralna ulica prowadząca do dworca kolejowego.

Statua Kamen Rider wyszła z kataklizmu bez szwanku, co dało impuls ocalałym mieszkańcom do szybkiej odbudowy. W 2016 roku nie było już widać śladów tej olbrzymiej tragedii.
Kamen Rider Statue Miyagi

Po powrocie z Kociej Wyspy postanowiliśmy coś zjeść właśnie na tej głównej ulicy, niedaleko dworca. Pierwszą opcją było mięsko z grilla - na szczęście restauracja była jeszcze nieczynna.
I tu znów dochodzimy do Kociego Szczęścia, które nie opuszcza mnie podczas moich Kocich Podróży :)
Zdecydowaliśmy się na taki mały, niepozorny lokal serwujący takoyaki i yakisobe.

Jak sami widzicie, z zewnątrz nic nie zapowiadało tego, co zastałem w środku. A mianowicie, że to kocia restauracja - w sensie, że mają tu 64 figurki z kotkami :)

I znów jakże miła niespodzianka - jedną dostałem w prezencie :)
Czyli zostały tam już "tylko" 63 koty...
No to obejrzyjmy je sobie dokładnie - poza figurkami dostrzegłem też inne kocie elementy jak kalendarze, komiksy, plakaty, naklejki...

Yakisoba była przepyszna! Ale co się dziwić - babcia stojąca za ladą smaży dzień w dzień takie smakołyki od kilkudziesięciu lat, więc wprawę to ma!
Jeśli będziecie kiedyś płynąć na Kocią Wyspę, odwiedźcie po drodze tą sympatyczną restauracyjkę niedaleko dworca i przekażcie pozdrowienia od Kociego Podróżnika :)

Filmik z tej nietypowej, acz uroczej kociej restauracji:

Jeszcze szybka wizyta w toalecie. Sprytnie pomyślane - myjesz sobie łapki, a woda od razu napełnia zbiornik do spłukiwania.

Musieliśmy już wracać na dworzec.

W sklepikach na stacjach kolejowych, znajdują się zawsze wydzielone działy z lokalnymi specjałami - tutaj produkty będące chlubą prefektury Miyagi.

Pożegnaliśmy się z mangowym Ishinomaki i wsiedliśmy do pociągu, którym późnym wieczorem dojechaliśmy do Sendai.